Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Γιάννης Ξανθούλης: Να ξαναγίνουμε φτωχοί.... Ελευθερία Τσακιροπούλου: Να ξαναγίνετε φτωχοί χωρίς εμένα...

ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ! Μπράβο στη γυναίκα που το έγραψε.

(Την απάντηση θα την διαβάσετε μετά από τα πιστεύω του κ. Ξανθούλη)
Η φτώχεια του Γιάννη και η απάντηση της Ελευθερίας … 
(αξίζει να σπαταλήστε 3 λεπτά)
Του Γιάννη Ξανθούλη
Να ξαναγίνουμε φτωχοί. 
Όπως ήμασταν πάντα. 
Όπως οι ήρωες των παλιών
αναγνωστικών που οι γιαγιάδες έμοιαζαν με γιαγιάδες
κι όχι με συνταξιούχες πόρνες. 

Όπου οι μπαμπάδες επέστρεφαν το μεσημέρι για να καθίσει ΟΛΗ η
ελληνική οικογένεια στο τραπέζι και να φάει το σεμνό φαγητό -όσπρια
πεντανόστιμα και ζαρζαβατικά με μαύρο ψωμί μοσχοβολιστό- ενώ η γάτα και ο
σκύλος περίμεναν στωικά να ‘ρθει η σειρά τους … 

Να ξαναγίνουμε φτωχοί όπως ήμασταν πριν σαράντα και πενήντα χρόνια. 

Τότε που ονειρευόμασταν ενμέσω γκρι, μπλε και μπεζ χρωμάτων, 
τότε που καμιά Ελληνίδα δεν φιλοδοξούσε να γίνει ψευδοξανθιά,
 τότε που η λάσπη κολλούσε συμπαθητικά στα παπούτσια
μας και οι αυθεντικοί ζήτου λες βρίσκονταν έξω απ’ τις εκκλησιές
περιμένοντας το τέλος της λειτουργίας και του μνημόσυνου.

Να ξαναγίνουμε φτωχοί πλην τίμιοι, χωρίς κινδύνους να ξεστρατίσουν οι
αρχιμανδρίτες προς την ψηφιακή παιδοφιλία. 

Να βρούμε ξανά τις σωστές μας
κλίμακες χωρίς αγωνία παρκαρίσματος και παχυσαρκίας. 

Να ξαναβρούμε τη γεύση του «μπατιρόσπορου», των ελαχιστοποιημένων αναγκών, να ανακαλύψουμε εκ νέου τον ποδαρόδρομο και το συγκινητικό μοντέλο της «γυναίκας της Πίνδου». 

Μόνο με τέτοιες ηρωι κές διαδρομές ενδεχομένως να ακυρώσουμε το
κόμπλεξ μας έναντι του Μπραντ Πιτ και της Ναόμι Κάμπελ.
Να ξαναβρούμε -γιατί όχι- και τους παλιούς καλούς εχθρούς (κυρίως από τα
βόρεια) που σήμερα τους έχουμε σκλάβους στα παβιγιόν μας. 

Να ξετρελαθούμε από την επικοινωνιακή μας υστερία με τα σιχαμένα κινητά τηλέφωνα που κατάργησαν κάθε έννοια ιδιωτικής ζωής. 

Να σκάψουμε στις αυλές -όσοι έχουν αυλές- και να κάνουμε παραδοσιακούς ασβεστόλακκους για να ασπρίζουμε τα δέντρα έτσι για καλαισθησία και υγεία. 

Να βρούμε πάλι τη σημασία του χώματος 
καταργώντας το καυσαέριο του επάρατου τρέχοντος πολιτισμού. 

Να εφεύρουμε τις παλιές νοσοκόμες που σέρνονταν από σπίτι σε σπίτι ρίχνοντας
ενέσεις πενικιλίνης στα οπίσθια ολόκληρου του Έθνους.
Να προσδιορίσουμε ξανά την ντροπή και τον «σεβασμό» προσέχοντας το
βλακώδες λεξιλόγιο των τέκνων μας. 

Επιτέλους, όποιο τέρας βρίζει ή χρησιμοποιεί την πάνδημη και πολυμορφική λέξη «ΜΑΛΑΚΑΣ» πάνω από εκατό φορές την ημέρα να το μπουκώνουμε με «κόκκινο πιπέρι εξόχως καυτερό», όπως τον καιρό της εξαίρετης φτώχειας μας .
Να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τα κουλά μας χέρια σε δουλειές που σήμερα
δίνουμε του κόσμου τα λεφτά, όπως μεταποίηση ρούχων, αλλαγές γιακάδων στα
πουκάμισα, καρικώματα στις κάλτσες, υδραυλικές και σχετικές εργα σίες. 

Να απαγορευτεί διά ροπάλου το γκαζόν που για μας τους πρώην φτωχούς δεν
σημαίνει απολύτως τίποτα. 

Στη θέση του να φυτευτούν λαχανικά ή και οπωροφόρα
 για να μην καλοσυνηθίζουμε την κάστα των μανάβηδων. 

Κάποτε ο μαϊντανός, τα κρεμμύδια και τα σκόρδα 
ήταν τα βασικά καλλωπιστικά των κήπων μας .
Να επανακτήσουμε το κύρος μας, χρησιμοποιώντας βέργες κι ό,τι τέλος πάντων
απαιτούσε ο βασικός σωφρονιστικός κώδικας τα χρόνια της περήφανης
ανέχειας … 

Σταματήστε τις ψυχολογίες και τις παραφιλολογίες για τα
«τραύματα» των παιδιών. Μόνο λύσεις γήινες και πρακτικές -χωρίς ενστάσεις
από τον Ρομπέν της ευαισθησίας, τον ΣΥΡΙΖΑ- θα αποκαταστήσουν την τρέλα
και το χάος που υπαινίσσονται οι στατιστικές.
Να θυμηθούν οι Νεοέλληνες πως προέρχονται απ’ τον Μεγαλέξανδρο, από τον
Μιλτιάδη, τον Αριστείδη και προφανώς απ’ τον… Αλκιβιάδη, πράγμα που
σημαίνει ότι μπορούν να βάλουν σε ενέργεια τον «δίκαιο θυμό» αν συμπέσουν
με ληστές τραπεζών, περιπτέρων, σούπερ μάρκετ και κοσμηματοπωλείων.

Κανένας δισταγμός. 
Τα παλιά χρόνια για ψύλλου πήδημα σε μπαγλάρωναν.
Θυμήσου και κόψ’ τους τα χέρια ή και τα αχαμνά. 
Επιτέλους ας σταματήσουμε την ευρωπαϊκή μας ψυχοπάθεια …
ΠΟΤΕ κανένας Έλληνας δεν έγινε σωστός Ευρωπαίος. 
Ούτε καν ο Αβραμόπουλος ούτε καν ο Σημίτης και άλλοι τέτοιοι που μου διαφεύγουν. Απ’ τον καιρό που σταματήσαμε να θυμώνουμε σωστά, την πατήσαμε. 

Σταματήστε το «ντόπινγκ» με το τσουλαριό των λαϊκών ασματομουλάρων. 

ΠΟΣΟΥΣ ΠΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΧΩΡΑ Η ΕΛΛΑΣ, κύριοι καναλάρχες της πλάκας; 

Δεν είναι καιρός να ξεβρωμίσει ο τόπος απ’ τους εκφραστές του τραγουδιστικού Κάμα Σούτρα; 

ΠΟΙΟΣ θα μαζέψει τις ελιές στα περιβόλια 
όταν ο κάθε πικραμένος ονειρεύεται να γίνει αφίσα στη Συγγρού; 

Ποιος θα καθαρίσει τη Συγγρού απ’ το αίσχος της καψουρικής
ταπετσαρίας, κύριοι δήμαρχοι;
Οι τραβεστί; 
Οι καημένες οι τραβεστί έχουν άλλες υποχρεώσεις …
Μη φοβάστε τη φτώχεια. 

Η πατρίδα μας είναι ευλογημένη έστω κι αν δεν
παράγει λαμαρίνες αυτοκινήτων ή καλής ποιότητας νάρκες και όπλα για
τριτοκοσμικούς. 

Θυμηθείτε την ευλογία του ελαιόλαδου, της κορινθιακής
σταφίδας, του χαλβά Φαρσάλων, των εσπεριδοειδών, της σαρδέλας και των
λατρεμένων ραδικιών. 

Λάδι, χόρτα, ελίτσες, λίγο τυρί και ψωμί ζεστό, να
φρεσ κάρουμε στο μνημονικό μας το παλιό αναγνωστικό του Δημοτικού. 

Το ξέρω πως είναι ζόρι να κόψουμε το σούσι απότομα, όμως ήρθε ο καιρός να
αναβιώσουμε την όπερα της πεντάρας, της δεκάρας και των άλλων χρηστικών
μας αξεσουάρ. Μια δοκιμή νομίζω πως θα μας πείσει .. .
ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΣ και ο θεός των μικρών πραγμάτων μαζί μας.

Μια απάντηση στον Ξανθούλη…
Της Eλευθερίας Τσακιροπούλου
Να ξαναγίνετε φτωχοί χωρίς εμένα. 
Η δική μου γιαγιά ήρθε από απέναντι μόνο με το φουστάνι που φόραγε και κατάφερε δουλεύοντας σκληρά ναμεγαλώσει τα παιδιά της, 
να προκόψει (έτσι το λέγαμε τότε) να δει τα εγγόνια της να σπουδάζουν 
χωρίς να χρειάζονται ακριβοπληρωμένα φροντιστήρια
 και μια φορά το χρόνο γριά πια να επιφυλλάσει στον εαυτό της τη μέγιστη πολυτέλεια ενός ζευγαριού παπουτσίων από τον Σκλιά.
Εμένα δεν μου άρεσε η λάσπη που κολλούσε στα παπούτσ ια μου. 

Μου άρεσαν οι πικροδάφνες στην Διονυσίου Αρεοπαγί του, 
η μυρωδιά στα Αναφιώτικα, οι νερατζιές στη Πανεπιστημίου, 
η θέα της Ακρόπολης από τη Πατησίων. 

Μουάρεσε να διαβάζω στο Θέτρο του Διονύσου Σοφοκλή, Αισχύλο και Ευριπίδη, να
βλέπω παραστάσεις στο υπόγειο του Κουν και στο Ηρώδειο.

 Μου άρεσε ο Χατζηδάκις και ο Τσαρούχης. 

Αυτά ήταν η πατρίδα μου και αυτά με έκαναν να την ονειρεύομαι χωρίς λασπόδρομους, ζήτουλες και ψευδοξανθιές.
Τίμια ήμουν ανέκαθεν και το ίδιο έμαθα και στο παιδί μου. 

Δουλέυω από την ημέρα που τελείωσα το λύκειο. 

Δούλευα και σπούδαζα χωρίς φοιτητική άδεια γιατί ο τότε διευθυντής μου έλεγε το αμίμητο «Δεσποινίς μου πρέπει να διαλέξετε ή φοιτήτρια θα είστε ή εργαζόμενη». 

Και διάλεξα και τα δύο. 
Και τα κατάφερα και στα δύο. 

Και παράλληλα έμαθα και τρεις ξένες γλώσσες. 
Και πλήρωνα και πληρώνω σκληρούς φόρους,
 χωρίς ποτέ μα ποτέ να έχω κρύψει ούτε δραχμή των εισοδημάτων μου.
Ναι λοιπόν δουλεύω 10 ώρες την ημέρα επί 24 συναπτά έτη και κάπ οια στιγμή
τα κατάφερα και έβγαλα λεφτά. Πρέπει να ντρέπομαι; 

Ούτε επιδοτήσεις για ανύπαρκτες καλλιέργειες πήρα ποτέ, 
ούτε καμμία απευθείας ανάθεση, ούτε σε επιτροπή ή Δ.Σ. ή οργανισμό του δημοσίου ήμουν μέλος, ούτε προαγωγή πήρα μετά από τηλέφωνο πολιτικού προσώπου. 

Ότι έκανα το έκανα μόνη μου. 

Και τα Μanolo που φοράω μόνη μου τα πήρα. 

Και κάθε φορά που ανεβαίνω πάνω τους θυμάμαι τη γιαγιά μου και τη χαρά της όταν έφερνε στο σπίτι το περίφημο κουτί από το salon sklia και τη περηφάνεια της όταν τα φόραγε και μας έλεγε τι πέρασε στη ζωή της και πως τα κατάφερε να «προκόψει».
Και δεν θέλω να ξαναβρώ παλιούς εχθρούς, 
θέλω μόνο νέους φίλους και συμμάχους για να πραγματοποιήσουμε το όνειρο μιας δίκαιης, αξιοκρατικής και προοδευτικής κοινωνίας. 

Δεν θέλω καμμιά νοσοκόμα να «συρθεί» στο σπίτι μου όταν αρρωστήσω. 

Θέλω να υπάρχει ένα σύστημα υγείας που θα με περιθάλψει. 

Αυτό πληρώνω άλλωστε με το μισό του εισοδήματός μου. 
Δεν πληρώνω για να τρώνε τα λαμόγια των νοσοκομείων 
και οι φαρμακευτικές εταιρείες.
Και δεν θέλω να ράβω μόνη μου τα ρούχα μου, γιατί δεν προλαβαίνω και γιατί
δεν καταλαβαίνω το λόγο που πρέπει να σπρώξω στην ανεργία μια μοδίστρα.
Και δεν θέλω στη βεράντα μου να φυτέψω ζαρζαβατικά ( στο ρετιρέ του ο κος
Ξανθούλης ας το κάνει ), μου αρέσουν οι γαζίες μου και οι μυρτιές μου και
οι δάφνες μου. Και μου αρέσει και ο μανάβης της γειτονιάς μου. 

Και μάλιστα πολύ. 

Γιατί αντί να δώσει το ιδιόκτητο μαγαζί γωνία που έχει στο
κέντρο της Αθήνας για να γίνει Everest ή Γερμανός, έχει το πείσμα, 
το κουράγιο και τη τρέλα να επιμένει να πουλάει τη πραμάτεια του
 υπό τους ήχους κλασσικής μουσικής.
Και φυσικά δεν θέλω να χρησιμoποιήσω βέργες για να σωφρονίσω τη κόρη μου.
Η κόρη μου με κάνει περήφανη και μου δίνει τη δυνατότητα να ονειρεύομαι
μια καλύτερη πατρίδα.
Μια πατρίδα που οι αγρότες της δεν τρώνε επιδοτήσεις και αποζημιώσεις στα
μπουζουκομάγαζα, οι πολιτικοί της είναι και ηθικοί και νόμιμοι, 
η άρχουσα τάξη της δεν αποτελείται από λαμόγια και απατεώνες, ψευτοκουλτουριάδες και δήθεν διανοούμενους 
που συναναστρέφονται με κλέφτες πολιτικούς.
Μια πατρίδα με ανθρώπους σα τη γιαγιά μου και τη κόρη μου, εμένα και τους
φίλους μου και όλους αυτούς που δεν συμμετείχαν στο πάρτυ.

Ε λοιπόν όχι δεν ήμασταν εκεί όταν τρώγανε, όταν έχτιζαν βίλλες ή αγόραζαν καγιέν.

Ούτε τώρα είμαστε με αυτούς που κρύβουν τις πισίνες τους, φυγαδεύουν τα
λεφτά τους στο εξωτερικό και αγοράζουν ακίνητα όσο-όσο στο Λονδίνο.
Και ναι προερχόμαστε από το Μεγαλέξανδρο, 
το Μιλτιάδη, τον Αριστείδη, τον Αλκιβιάδη.

Αλλά και από τον Πλάτωνα και τον Επίκουρο. 

Το Σοφοκλή και τον Αριστοφάνη. 

Και ελπίζω να μην ξαναζήσουμε στην Ελλάδα εποχές που σε
μπαγλάρωναν για ψύλλου πήδημα.
Και ναι μου αρέσει το ελαιόλαδο, η κορινθιακή σταφίδα, ο χαλβάς φαρσάλων,
τα εσπεριδοειδή, οι σαρδέλες και τα ραδίκια. 
Η φτώχεια όμως όχι. 
Δεν θα πάρω.
Να δοκιμάσετε χωρίς εμένα!

3 σχόλια:

  1. ευγε κοπελα μου μπραβο σου !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κα Ελευθερία Τσακιροπούλου,
    ταπεινά υποβάλλω τα σέβη μου.
    Στα όσα μας συμβαίνουν τα τελευταία 2 χρόνια (ΠΡΟΔΟΣΊΑ ΚΛΠ), Οι ακτίδες φωτός,περηφάνειας, ελπίδας,ομορφιάς,δύναμης,χαράς , όπως το δικό σας μήνυμα , με επαναφέρουν στην τάξη! Ευχαριστώ! Ενδεχομένως να μετακινηθώ από την αρχική μου θέση ( πάρε τον ένα και κτύπα τον άλλο..) δηλαδή πάρε τον παπαντρέου και χτύπα τους υπόλοιπους μέχρις τελικής τους πτώσεως - κηδείας των προδοτών, θα ήταν πολύ βασανιστικό για αυτούς!
    Μιχάλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αν κόψεις και αν ράψεις και από τα δύο... αν αφαιρέσεις κάποια πράγματα από το πρώτο και κολλήσεις στα κενά κάποια κομμάτια από το δεύτερο... τότε φτιάχνεις μια ουτοπική Ελλάδα!
    Πάντως και ο ένας και ο άλλος γράφουν και αρκετές μπαρούφες...

    Εγώ αυτό που θέλω είναι την παλιά μου γειτονιά... το κέντρο της Αθήνας να ξεβρωμίσει από όλα τα παράσιτα που αδειάσαν λες και βρίσκονταν σε χωματερή... και το τι θα κάνω με την βεράντα τα πανέρια τον μανάβη και τις ελίτσες μου είναι δικό μου θέμα! Αλλά θέλω να έχω αυτή την επιλογή... γιατί άλλο να έχεις επιλογή τι θα κάνεις και άλλο να μην έχεις καμία επιλογή!!!

    Γιατί προφανώς κανένας απο τους δύο που γράφουν δεν μεγάλωσαν στα Πατήσια στου Ζωγράφου στο Παγκράτι στο Νέο κόσμο και στη Κυψέλη... Η Αθήνα και η Ελλάδα δεν είναι Κολωνάκι και Κηφισιά... Να έρθουν να ζήσουν 10 μέρες στις περιοχές αυτές του σήμερα και να μας τα ξαναπούν!

    Ο Ξανθούλης είναι κολλημένος σε άλλη εποχή... στα όρια του επικίνδυνα γραφικού... η Τσακιροπούλου νομίζει ότι επειδή δούλεψε 24 χρόνια κατέκτησε το σύμπαν και δικαιούται να παίρνει μεγαλύτερο μισθό από νεοδιορισμένο γιατρό του Δημοσίου ή από άνθρωπο που έχει πάρει δυο πτυχία και τρία μεταπτυχιακά... μόνο και μόνο επειδή σπούδασε τη δεκαετιία του 80 που τα πτυχία τα παιρνε και η κουτσή Μαρία λες και ήταν καριδότσουφλα....
    Κυρία Τσακιροπούλου... θα σας άρεσε να σπουδάζατε και να μην υπήρχε αντίκρισμα...;;; να μην υπήρχε δουλειά ούτε για δείγμα; να παρακάλατε για να γίνετε σερβιτόρα η πωλήτρια με τρια πτυχία και 10 δημοσιεύσεις;
    Η γενιά σας κατέστρεψε τα παιδιά της... και νησάφι πια με το ότι όλοι οι Έλληνες ήταν τίμιοι και βγάζουν την ουρίτσα τους απ έξω... και το γ...μένο 90% των τριών κομμάτων επί 30 χρόνια που βρίσκετε αν όλοι ανήκετε στο 10%;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή