Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ:Πειράζει που είμαι και μεγάλη φίρμα,πειράζει;

ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ
Λέω πάντα τα πράγματα με το ονομά τους

«Κλέβει την παράσταση» τόσο στη σκηνή, όσο και εκτός αυτής!
Διαθέτει υποκριτική και σκηνοθετική δεινότητα, 
αλλά και ως συνομιλητής είναι εξαιρετικά καίριος. 
Δεν χαρίζεται πουθενά και αυτό έχει ένα μεγάλο κόστος, που το πληρώνει συχνά. Ο δημοφιλής ηθοποιός απαντά έξω απ' τα δόντια για τα σχόλια και και τις κριτικές που δέχεται, σχολιάζει την τηλεοπτική πραγματικότητα 
και μας συστήνει τη νέα του θεατρική παράσταση. 

Υπήρξες «Απατεώνας», το καλοκαίρι έγινες... λαμόγιο για τους «Ιππής» και τώρα μπλέκεσαι στα δίχτυα της μαφίας, παίζοντας έναν μηχανορράφο «Υπηρέτη». Πας να πάρεις Οσκαρ για «Νονός '13»!

Πάω για Νονός '13, αλλά να διευκρινίσουμε ότι πρόκειται για ρόλους απατεώνα-λαμόγιου και μαφιόζου και όχι για τη ζωή μου. Το τονίζω γιατί γίνονται διάφορες παρεξηγήσεις.
Ετσι με θέλουν οι ρόλοι τους οποίους παίζω.
Πρέπει να εξηγούμε πλέον και το αυτονόητο, εκεί καταντήσαμε.
Μαφιόζος στη σκηνή μόνο!
Υπάρχει θεατρική «μαφία»; Λένε ότι υπάρχουν «κάστες» και «κυκλώματα» στον χώρο. 
Ισχύει αυτό;
Δεν συνάντησα ούτε «κυκλώματα» ούτε «κάστες» στα τόσα χρόνια που είμαι στον χώρο.
Πρόκειται για μύθο που έχει βγει από ατάλαντους που δεν κατάφεραν να κάνουν κάτι
 και προσπαθούν να βρουν δικαιολογίες για την αποτυχία τους.
Εγώ ούτε σε κάστα ανήκα ούτε σε κυκλώματα.
Και έφτασα μέχρι εδώ που έφτασα χωρίς να με κυνηγήσει καμία... μαφία! (γέλια)
«Χτυπήθηκες» από κριτικές και δημοσιεύματα κατά καιρούς και εναντιώθηκες σε αυτό. Υπάρχει προμελετημένο έγκλημα εις βάρος σου ή είναι κάτι τυχαίο, όπως τονίζουν πολλοί από αυτούς που σε «χτυπούν», θεωρώντας σε... κατά φαντασίαν θύμα;
Σε κάποιους αρέσω, σε κάποιους δεν αρέσω!
Δεν θα πεθάνω γι' αυτό ούτε θα πέσω σε βαριά μελαγχολία.
Ναι, χτυπήθηκα και κάποιες φορές πολύ άσχημα.
 Χτυπήθηκα άδικα.
 Δεν θέλω να πιστεύω ότι έγινε κάτι... προμελετημένα ...
αν έγινε, είναι κάτι που αφορά αυτούς που το έκαναν.
Εγώ κάνω τη δουλειά μου ...και δουλειά μου είναι να διασκεδάζω και να ψυχαγωγώ το κοινό, όχι να χάνω το χρόνο μου ψάχνοντας τα ψυχολογικά του όποιου με σχολιάζει με συμφέρον ή όχι.
Και στην τελική, εμένα με αφορά ότι έχω τη δύναμη του κοινού, την αγάπη του.
Και είναι τεράστια η αγάπη αυτή.
Αυτό ενοχλεί κάποιους και προκαλεί και ζήλια. Δεν θα χάσω τον χρόνο μου.
Ας χτυπούν όσο θέλουν ...έχω το... αλεξίσφαιρο του κοινού και αντέχω τα πάντα.
Κάποιοι ενοχλούνται που χαρακτηρίζεις ο ίδιος κάποιες από τις δουλειές σου «σημαντικές» και τον εαυτό σου -μαζί με δύο-τρεις άλλους «σπουδαίο πρωταγωνιστή». Τι απαντάς;
Λέω τα πράγματα με το όνομά τους.
Κάνω μια δουλειά και προσπαθώ να την κάνω όσο καλύτερα γίνεται
για να έχει το καλύτερο αποτέλεσμα!
Οταν λοιπόν κάνω σπουδαίες δουλειές γιατί να μην το πω;
Κι όταν είμαι πολύ καλός ηθοποιός ...και σπουδαίος πρωταγωνιστής, γιατί όχι;... 
όπως πιστεύει το κοινό και ειδήμονες, γιατί να μην το πω;
 Δεν διαβάζω αυτά που γράφονται για μένα, μου τα λένε.
Δεν τα διαβάζω γιατί δεν τα βρίσκω σημαντικά και δεν θέλω να χάνω τον χρόνο μου γι' αυτά.
Και κάτι ακόμα!
Στην Ιστορία θα μείνει ο Χειλάκης, που έπαιξε έναν καταπληκτικό Οιδίποδα,
ο Μπέζος, που μαζί με τον Μαστοράκη έκαναν υπέροχες Νεφέλες,
ο Φιλιπίδης, που έπαιξε καλούς Ιππής... 
Δεν θα μείνουν πικρόχολα σχόλια.
Σε ένθετο κυριακάτικης εφημερίδας υπήρχε ένα κείμενο που σε ήθελε «ψώνιο» και μια αναφορά πως όσοι σε ξέρουν καλά λένε ότι διακατέχεσαι από μανία καταδιώξεως, ότι έχεις μια έπαρση. Τι απαντάς;
Δεν απαντώ σε ανυπόγραφα σχόλια και δη κακεντρεχή
. Πόσω μάλλον όταν δεν μένουν στο καλλιτεχνικό μου έργο, αλλά και στην προσωπική μου ζωή. Θεωρώ αδιανόητο να με «χτυπάνε» με αναφορές για τη σύζυγό μου, την Ελπίδα.
Δεν θα «χαλαστώ» επειδή με λέει κάποιος «ψώνιο» ...
το'χω αποδείξει στα τριάντα χρόνια που είμαι στον χώρο ότι δεν είμαι τέτοιο.
Ας κάνουν ανελέητη κριτική στο έργο μου, αλλά θεωρώ άνανδρο, ποταπό, ανέντιμο, γελοίο και φτηνό να με χτυπούν κάτω απ' τη μέση, χρησιμοποιώντας την ίδια μου την οικογένεια!
Αυτού του είδους τον «φασισμό» που με ένα enter μπορείς να «δολοφονήσεις» κάποιον και πολλές φορές ανώνυμα ...αναφέρομαι γενικότερα!... δεν τον πιστεύω πια.
 Εχει ξεπεράσει κάθε όριο!
Και είμαι έτοιμος να κινηθώ νομικά από δω και πέρα. Τ
ο σκέφτομαι πολύ σοβαρά γιατί το «έργο» έχει ξεφύγει.
Εμειναν πολύ στο ότι «διαφημίζεις τυριά και μπιρες»... Μα γιατί ενοχλούνται τόσο πολύ;
Ο πρώτος ή ο τελευταίος είμαι που κάνω διαφημίσεις;
Και ο Λόρενς Ολιβιέ έκανε ...προς Θεού, δεν κάνω συγκρίσεις!...
και πάρα πολλοί εγχώριοι συνάδελφοί μου.
Γιατί τους έτσουξε τόσο που κάνω κι εγώ; Μου φαίνεται αδιανόητο!
Κάνοντας θέατρο τηλεόραση και σινεμά, δύσκολα πιστεύει κανείς ότι έχεις ανάγκη τη διαφήμιση...
Φυσικά και την έχω, αν και δεν θεωρώ ότι οφείλω να δίνω λογαριασμό!
Με τα λεφτά από τις διαφημίσεις ...που είναι μικρές ταινίες κι έχουν αισθητική και άποψη!...
μπορώ και πληρώνω την εφορία, τις δόσεις μου, τα χαράτσια!
Θα έρθουν αυτοί που με «θάβουν» να μου τα πληρώσουν;
Βαρέθηκα με τόσο «δηλητήριο»!
Να μου πεις, τι θέλει ο Ελληνας;
Να πεθάνει η κατσίκα του γείτονά του.
 Οχι όλοι ευτυχώς!
 Γιατί υπάρχουν και σπουδαίοι Ελληνες.
Αυτοί με αφορούν, στους υπόλοιπους γυρνώ την πλάτη μου.
Είναι δύσκολες εποχές για να ασχολούμαι με το «τίποτα»!
Και επ' ουδενί δεν θα απολογηθώ για ό,τι κάνω.
Απατεώνες και Τζέντλεμεν ξανά...
Για λίγες παραστάσεις αφού έχουμε κι άλλα μετά, και ο Γιάννης Μπέζος και εγώ και η Κατερίνα Παπουτσάκη. Εγώ έχω το «Υπηρέτης για δύο αφεντικά», εκείνος την «Αντιγόνη» του Ανούιγ στο θέατρο του Αρμένη κι εκείνη το «Κοροϊδάκι της δεσποινίδος». Χαίρομαι πολύ που θα ξαναβρεθώ στη σκηνή με τον «αδελφό» μου, τον Γιάννη που 'ναι χαρισματικός ηθοποιός και υπέροχο πλάσμα. Υπάρχει μια μοναδική «χημεία» μεταξύ μας. Εξαιρετική είναι και η Κατερίνα ...που παντρεύτηκε το κορίτσι μας και μας... πρόδωσε (γέλια). Να ζήσει και να ευτυχήσει!
Είναι και καλή ηθοποιός και λατρεμένο κορίτσι.
Τυχερός ο γαμπρός!
Και μετά θέατρο «Μουσούρη» και Υπηρέτης. Μίλησέ μας για αυτό.
Μπορεί να πρόκειται για ένα κλασικό έργο του μετρ Κάρλο Γκολντόνι, αλλά αυτή η διασκευή που κάναμε με τον Χρήστο Σιμαρδάνη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αληθινά «γενναία». Παραμένοντας πάντα στην Ιταλία, μεταφέρουμε την πλοκή στις δεκαετίες του '50 και '60, με φόντο την Ιταλική Μαφία στην υπέροχη και νωχελική Βενετία.

Ο Γκολντόνι είχε «κεντήσει», με καμβά την πλαστοπροσωπία, μια κωμωδία παρεξηγήσεων,
που κυριολεκτικά εξαργυρώνει επί σκηνής όλη την γκάμα του θεατρικού αστείου. Αυτή η παράμετρος παραμένει ισχυρή και στην παράσταση που ετοιμάζω για το θέατρο Μουσούρη, καθώς με όπλο το γέλιο, η παράσταση αυτή θα δίνει ένα αξέχαστο μάθημα ζωής, με μηνύματα για την ίδια την ύπαρξή μας, την αγάπη, τον έρωτα και φυσικά την εξουσία.
Η διαχρονικότητα, εξάλλου, των κλασικών έργων, είναι στην εποχή μας πιο ορατή και αντιληπτή από κάθε άλλη φορά, και αυτός είναι ένας από τους άξονες, επάνω στον οποίο δουλέψαμε όλοι οι συντελεστές της παράστασης.
Και η ιστορία του έργου;
Στο επίκεντρο του έργου, ένας πανούργος υπηρέτης, που δουλεύει για δύο αφεντικά, περιστοιχισμένος από απερίγραπτους χαρακτήρες. Ενα κορίτσι μεταμφιεσμένο στον δίδυμο αδελφό της, η οποία ψάχνει τον αγαπημένο της, που κατηγορείται για φόνο, ένας νεαρός που προσβλέπει σε μια καριέρα στην όπερα για να ξεφύγει από τη μαφιόζικη φαμίλια του, ένας υπερφίαλος δικηγόρος, ένας αρχιμαφιόζος πατέρας και διάφορες άλλες προσωπικότητες, που «απογειώνουν» την χιουμοριστική διάθεση του έργου, δημιουργώντας σωρεία μπερδεμάτων και παρεξηγήσεων.

 Ενα κλασικό έργο, λοιπόν, σε μια σύγχρονη παράσταση, γιατί το καλό θέατρο θα «ζει» στο κέντρο της Αθήνας από τις 25 Οκτωβρίου και μετά. Θέλω να αναφέρω ότι τα σκηνικά τα έκανε ο Γιώργος Γαβαλάς, τα κοστούμια η Κλαιρ Μπρέιζγουελ, την κίνηση η Ελπίδα Νίνου με τον Θανάση Γιαννακόπουλο, τους φωτισμούς η Ελευθερία Ντεκώ και την μουσική επιμέλεια ο Ιάκωβος Δρόσος. Μαζί μου στη σκηνή μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών όπως οι Τάκης Παπαματθαίου, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Χρήστος Σιμαρδάνης, Σπύρος Μπιμπίλας, Αννα Μονογιού, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Πάνος Βλάχος, Ηλίας Γιαννάκης και Σταυρίνα Ψιμοπούλου. Δώδεκα είμαστε, ζωή να 'χουμε (γέλια).
Τηλεόραση θα κάνεις;
Εκανα πολλές συζητήσεις, υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον και απ' τα τρία μεγάλα κανάλια, το Mega, τον AΝΤ1 και τον Alpha, αλλά λόγω κρίσης τίποτα δεν έχει προχωρήσει ακόμα. Θέλουν, αλλά... δεν! Δεν μπορώ πλέον να άγχομαι! Αγαπώ την τηλεόραση, με έχει βοηθήσει και θέλω να κάνω σίριαλ και πάλι, αλλά δεν μπορώ να κάνω τίποτα άλλο παρά να περιμένω να έρθουν καλύτερες μέρες.
Γεμίσαμε με τούρκικες σειρές και... Σουλεϊμάν. Τι έχεις να πεις;
Συμφωνώ τόσο με όσα σας είπε η Ελένη Ράντου για το TV Εθνος που θα σου έλεγα να κάνεις... copy-paste: «Ας δουν όσο πιο πολύ τούρκικα μπορούν να μπουχτίσουν απ' τα...σιρόπια του μπακλαβά»! Οσο για τον «Σουλεϊμάν», λίγο που είδα για να ξέρω τι γίνεται, τι να σου πω; Γέλασα πολύ. Σούργελο είναι! Φτηνό προϊόν ...ό,τι δίνεις παίρνεις, δεν το ξέρουμε όλοι αυτό;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου